Κυριακή 9 Μαρτίου 2008

ΜΠΟΜΠΟΛΑΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ


Μέχρι πριν λίγους μήνες τα δημόσια οδικά κυρίως έργα, δίνονταν με απευθείας αναθέσεις στον Μπόμπολα. Μετά τις αντιστάσεις που εμφανίστηκαν στη Ν.Δ. με το νόμο και τη συζήτηση για το βασικό μέτοχο και το φως που ρίχτηκε στην απίστευτη γιγάντωσή του, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να κάνει διαγωνισμούς για μια σειρά από έργα. Έτσι πολλοί ανταγωνιστές του ανάλαβαν δημόσια έργα. Όμως το καλό το παλικάρι ξέρει και άλλο μονοπάτι. Έχοντας την πολιτική εξουσία το ρωσόδουλο τετρακομματικό καθεστώς μπόρεσε να βάλει πάλι τον Μπόμπολα στα έργα.
Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το αεροδρόμιο ‘‘Μακεδονία’’. Στον σχετικό διαγωνισμό αρχικού προϋπολογισμού 245 εκατ. Ευρώ, μειοδότης είχε αναδειχθεί η εταιρεία «Αθηνά» με έκπτωση 48,1%. Τελικά όμως το έργο θα εκτελεστεί σε συνεργασία με την εταιρεία «Άκτωρ» του Μπόμπολα. Πως έγινε αυτό; Απλό. Ο δήμος του Θερμαϊκού έκανε προσφυγή στο ΣτΕ και στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το έργο καθυστερούσε για αρκετό καιρό. Εν τω μεταξύ η εταιρεία κλήθηκε να πληρώσει εγγυητικές επιστολές στις τράπεζες πολύ υψηλού κόστους, με αποτέλεσμα να δηλώσει αδυναμία. Έτσι «οι δύο εταιρείες κατέληξαν σε συμφωνία, ώστε με τη μέθοδο της διεύρυνσης της κοινοπραξίας μερίδιο 30% του έργου να αναληφθεί από τον Άκτορα» (Ελευθεροτυπία, 16-10). Έτσι μετά από λίγο απορρίφθηκαν οι προσφυγές του δήμου στο ΣτΕ και την 31/10 «υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής του έργου «επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» (Καθημερινή, 31-10).